Aankondiging van een opdracht
Diensten
Afdeling I: Aanbestedende dienst
Afdeling II: Voorwerp
Gemeenten Stadskanaal, Pekela, Oldambt en Veendam - Europees Openbare SAS Procedure 'B1 en Z-leerroutes t.b.v. de Wet inburgering'
De opdracht betreft het aanbieden van zowel de B1, Z-route als de onderwijsroute voor de asielstatushouders en de gezins- en overige migranten
Gemeenten Stadskanaal, Veendam, Oldambt en Pekela
De opdracht betreft het aanbieden van zowel de B1, Z-route als de onderwijsroute voor de asielstatushouders en de gezins- en overige migranten
Met een optie tot eenzijdige verlenging van tweemaal twee jaar door de opdrachtgever.
Communicatie vindt uitsluitend plaats via ABK.
Afdeling III: Juridische, economische, financiële en technische inlichtingen
UITSLUITINGSGRONDEN
De inschrijver dient in Deel III A van het Uniform Europees Aanbestedingsdocument te verklaren dat er geen sprake is van een in de afgelopen vijf (5) jaren onherroepelijk geworden rechterlijke uitspraak jegens inschrijver, in de zin van alle in artikel 2.86 Aw 2012 beschreven gronden, op straffe van uitsluiting van deze aanbestedingsprocedure. De verplichting tot uitsluiting van de inschrijver is ook van toepassing wanneer een bij onherroepelijk vonnis veroordeelde persoon lid is van het bestuurs-, leidinggevend of toezichthoudend orgaan van inschrijver of indien hij daarin een vertegenwoordigings-, beslissings- of controlebevoegdheid heeft.
De inschrijver dient daarnaast in Deel III B van het Uniform Europees Aanbestedingsdocument te verklaren dat er geen sprake is van een onherroepelijke en bindende rechterlijke of administratieve beslissing overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar de gegadigde of de inschrijver is gevestigd of overeenkomstig nationale wettelijke bepalingen is vastgesteld dat de inschrijver niet voldoet aan zijn verplichtingen tot betaling van belastingen of sociale zekerheidspremies.
De inschrijver dient ook in Deel III C van het Uniform Europees Aanbestedingsdocument te verklaren dat geen sprake is van de situaties genoemd in artikel 2.87 Aw 2012. Op deze aanbestedingsprocedure zijn de volgende facultatieve uitsluitingsgronden van toepassing:
• Schending verplichting o.b.v. milieu-, sociaal- of arbeidsrecht (art. 2.87 lid 1 sub a Aw 2012);
• Faillissement, insolventie of gelijksoortig (art. 2.87 lid 1 sub b Aw 2012);
• Ernstige beroepsfout (art. 2.87 lid 1 sub c Aw 2012);
• Vervalsing van de mededinging (art. 2.87 lid 1 sub d Aw 2012);
• Belangenconflict (art. 2.87 lid 1 sub e Aw 2012);
• Betrokken bij de voorbereiding (art. 2.87 lid 1 sub f Aw 2012);
• Prestaties uit het verleden (art. 2.87 lid 1 sub g Aw 2012);
• Valse verklaring (art. 2.87 lid 1 sub h Aw 2012);
• Onrechtmatige beïnvloeding (art. 2.87 lid 1 sub i Aw 2012).
De inschrijver dient ook in Deel III B van het Uniform Europees Aanbestedingsdocument te verklaren dat er geen sprake is van onderstaande facultatieve uitsluitingsgrond:
• Betaling belasting of sociale premies (art. 2.87 lid 1 sub j Aw 2012).
Voor de facultatieve uitsluitingsgronden geldt een terugkijktermijn van drie (3) jaren voorafgaand aan het doen van de inschrijving, met uitzondering van de uitsluitingsgronden ‘Faillissement, insolventie, of gelijksoortig’, ‘belangenconflict’, en ‘betrokken bij de voorbereiding’. Voor deze uitsluitingsgronden geldt dat hiervan geen sprake mag zijn met betrekking tot deze aanbestedingsprocedure.
INSCHRIJVING HANDELSREGISTER (BEROEPSBEVOEGDHEID)
De inschrijver dient in de inschrijving een gewaarmerkt uittreksel uit het Handelsregister van de Kamer van Koophandel toe te voegen niet ouder dan zes maanden op het moment van inschrijving. Deze is hier aan te vragen. Uit dit uittreksel moet de tekeningsbevoegdheid blijken voor minimaal de inschrijvingssom voor deze opdracht van degene die de inschrijving heeft getekend.
BEDRIJFSAANSPRAKELIJKHEIDSVERZEKERING
De inschrijver dient behoorlijk verzekerd te zijn voor aansprakelijkheid door middel van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Deze verzekering dekt minimaal EUR 500.000 per gebeurtenis en minimaal twee gebeurtenissen/uitkeringen per kalenderjaar.
Als bewijs moet de beoogd opdrachtnemer het volgende aan de aanbestedende dienst overleggen:
− Een geldig polisblad van de toepasselijke bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering;
Offerteaanvraag Europees openbare aanbesteding B1 en Z-leerroutes t.b.v. de Wet inburgering
Pagina 21 van 31
− Indien het niet mogelijk is een geldig polisblad te overleggen mag een geldig verzekeringscertificaat worden overlegd waaruit blijkt dat inschrijver verzekerd is voor het vereiste bedrag.
STABILITEIT ONDERNEMING
Ook dient inschrijver een stabiele onderneming te zijn, die haar continuïteit kan garanderen. Als bewijs moet de beoogd opdrachtnemer een (meest) recente accountantsverklaring zonder een continuïteitsparagraaf aan de aanbestedende dienst overleggen. Deze paragraaf wordt alleen opgenomen door de accountant als deze vreest voor de (economische en financiële) continuïteit van inschrijvers onderneming.
NB: indien alleen geconsolideerde omzetcijfers kunnen worden opgegeven, dient het concern, in de zin van paragraaf 3.3.3, zich garant te stellen voor de inschrijver.
BLIK OP WERK
Inschrijver dient op datum van inschrijving in het bezit te zijn van het keurmerk Blik op Werk en dit keurmerk te behouden gedurende de gehele contractperiode. Een Blik op Werk-keurmerk in aanvraag of een Blik op Werk-keurmerk met een voorlopige- of aspirantstatus voldoet niet. Omdat het een wettelijk verplicht keurmerk betreft volstaat het niet om een gelijkwaardig document in te dienen.
Ter verificatie vraagt de opdrachtgever in elk geval het volgende bewijsstuk op: keurmerk Blik op Werk. NB: Een Blik op Werk-keurmerk in aanvraag of een Blik op Werk-keurmerk met een voorlopige- of aspirant status wordt niet geaccepteerd.
KERNCOMPETENTIE
De inschrijver dient bij inschrijving een referentie op te geven om zijn bekwaamheid aan te tonen met betrekking tot de onderstaande kerncompetentie. De einddatum mag niet ouder zijn dan drie jaar gerekend vanaf de sluiting van de inschrijvingstermijn van deze aanbesteding. Indien daarbij gebruik wordt gemaakt van een nog niet geheel afgeronde opdracht, gelden alleen de werkelijk behaalde resultaten en opdrachtwaarde/omvang van de betreffende opdracht tot het moment van inschrijving.
• Kerncompetentie 1: Ervaring met het uitvoeren van een opdracht Formeel taalonderwijs taaltrajecten NT2 in de periode van 3 jaar voorafgaand aan de uiterste datum van inschrijving met een omvang van minimaal 15 trajecten.
Als bewijs dient inschrijver de genoemde referentie, volgens het standaardformat (Bijlage D), toe te voegen aan de inschrijving. Uit referentie moet duidelijk en ondubbelzinnig de gevraagde ervaring blijken.
Dit betekent dat inschrijver één (1) referentie in kan dienen.
MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD INKOPEN
Opdrachtgever is verplicht om 5% van de totale waarde van een opdracht in te zetten ten behoeve van Social Return. Deze plicht staat verder uitgewerkt in bijlage G Social Return en bijlage K Menukaart Coördinatiepunt Social Return Groningen.
Afdeling IV: Procedure
Afdeling VI: Aanvullende inlichtingen
Er zijn voor deze aanbesteding twee vragenronden gepland. Eerste ronde met vragen kunnen uiterlijk maandag 18 oktober 2021, 11:00 uur worden ingediend.
Tweede ronde met vragen kunnen uiterlijk vrijdag 29 oktober 2021, 11:00 uur worden ingediend.
Een inschrijver verliest zijn recht om op te komen tegen de mededeling van de voorlopige gunningsbeslissing wanneer de aanbestedende dienst niet binnen 20 kalenderdagen na de datum van verzending van de kennisgeving waarin de mededeling van de voorlopige gunningsbeslissing bekend is gemaakt, is gedagvaard in kort geding voor de bevoegde voorzieningenrechter van de rechtbank Limburg te Maastricht door betekening binnen de genoemde termijn van een kort geding dagvaarding op het adres van de aanbestedende dienst. Deze termijn betreft derhalve een vervaltermijn.