Aankondiging van een opdracht
Diensten
Afdeling I: Aanbestedende dienst
Afdeling II: Voorwerp
Gemeente Veendam - Europees openbare aanbesteding Onderhoud Bomen 2022-2025
De gemeente Veendam is voornemens om één partij te contracteren voor het boomonderhoud binnen de gemeentegrens.
Gemeenten Veendam
De gemeente Veendam is voornemens om één partij te contracteren voor het boomonderhoud binnen de gemeentegrens.
De overeenkomst kan maximaal één (1) maal één (1) jaar eenzijdig door opdrachtgever schriftelijk verlengd worden.
Afdeling III: Juridische, economische, financiële en technische inlichtingen
UITSLUITINGSGRONDEN:
De inschrijver dient ook in Deel III C van het Uniform Europees Aanbestedingsdocument te verklaren dat geen sprake is van de situaties genoemd in artikel 2.13.7 ARW 2016. Op deze aanbestedingsprocedure zijn de volgende facultatieve uitsluitingsgronden van toepassing:
• Schending verplichting o.b.v. milieu-, sociaal- of arbeidsrecht (art. 2.13.7 sub a ARW 2016);
• Faillissement, insolventie of gelijksoortig (art. 2.13.7 sub b ARW 2016);
• Ernstige beroepsfout (art. 2.13.7 sub c ARW 2016);
• Vervalsing van de mededinging (art. 2.13.7 sub d ARW 2016);
• Belangenconflict (art. 2.13.7 sub e ARW 2016);
• Betrokken bij de voorbereiding (art. 2.13.7 sub f ARW 2016);
• Prestaties uit het verleden (art. 2.13.7 sub g ARW 2016);
• Valse verklaring (art. 2.13.7 sub h ARW 2016);
• Onrechtmatige beïnvloeding (art. 2.13.7 sub i ARW 2016).
De inschrijver dient ook in Deel III B van het Uniform Europees Aanbestedingsdocument te verklaren dat geen sprake is van onderstaande facultatieve uitsluitingsgrond:
• Betaling belasting of sociale premies (art. 2.13.7 sub j ARW 2016).
INSCHRIJVING HANDELSREGISTER (BEROEPSBEVOEGDHEID)
De inschrijver dient in de inschrijving een gewaarmerkt uittreksel uit het Handelsregister van de Kamer van Koophandel toe te voegen, niet ouder dan zes maanden op het moment van inschrijving. Deze is hier aan te vragen. Uit dit uittreksel moet de tekeningsbevoegdheid blijken voor minimaal de inschrijvingssom voor deze opdracht van degene die de inschrijving heeft getekend.
BEDRIJFSAANSPRAKELIJKHEIDSVERZEKERING
De inschrijver dient behoorlijk verzekerd te zijn voor aansprakelijkheid door middel van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Deze verzekering dekt minimaal EUR 1.250.000,- per gebeurtenis en minimaal twee gebeurtenissen/uitkeringen per kalenderjaar.
STABILITEIT ONDERNEMING
Ook dient inschrijver een stabiele onderneming te zijn, die haar continuïteit kan garanderen. Als bewijs moet de beoogd opdrachtnemer een (meest) recente accountantsverklaring zonder een continuïteitsparagraaf aan de aanbesteder overleggen. Deze paragraaf wordt alleen opgenomen door de accountant als deze vreest voor de (economische en financiële) continuïteit van inschrijvers onderneming.
KERNCOMPETENTIES
De inschrijver dient bij inschrijving maximaal één (1) referentie op te geven om zijn bekwaamheid aan te tonen met betrekking tot de onderstaande kerncompetentie. De einddatum mag niet ouder zijn dan drie jaar gerekend vanaf de sluiting van de inschrijvingstermijn van deze aanbesteding. Indien daarbij gebruik wordt gemaakt van een nog niet geheel afgeronde opdracht, gelden alleen de werkelijk behaalde resultaten en opdrachtwaarde/omvang van de betreffende opdracht tot het moment van inschrijving. Inschrijver is zelf verantwoordelijk voor het voldoen aan de gestelde kerncompetentie met de juiste referentie.
De kerncompetentie is:
• Ervaring met het snoeien van minimaal 2000 gemeentelijke bomen per jaar in diverse hoogteklassen binnen de bebouwde kom.
Als bewijs dient inschrijver de genoemde referentie, volgens het standaardformat (Bijlage E), toe te voegen aan de inschrijving. Uit de referentie dient duidelijk en ondubbelzinnig de gevraagde ervaring te blijken.
KWALITEITSBORGING
De inschrijver dient voldoende kennis en kunde in huis te hebben om de opdracht efficiënt en vakkundig uit te voeren. Inschrijver moet minimaal beschikken over een geldig VCA bedrijfscertificaat (VCA* of VCA**).
Afdeling IV: Procedure
Afdeling VI: Aanvullende inlichtingen
NOTA VAN INLICHTINGEN
Vragen kunnen uiterlijk tot vrijdag 30-09-2022, 10:00uur in het bijgevoegde Excelbestand, waar mogelijk met motivering/toelichting, via de berichtenmodule van ABK worden ingediend. De datum waarop de aanbesteder de vragen ontvangt is leidend. De geanonimiseerde vragen worden omstreeks 7-10-2022 door de aanbesteder beantwoord in de nota van inlichtingen, gepubliceerd op ABK.
De aanbesteder kan de opdracht definitief gunnen aan de inschrijver met de laagste prijs, indien binnen de termijn van 20 kalenderdagen geen procedure op de voorgeschreven wijze aanhangig is gemaakt en de eindverantwoordelijke akkoord is met definitieve gunning. Deze termijn vangt aan op de kalenderdag na verzending van de voorlopige gunningsbeslissing.