Aankondiging van een opdracht
Leveringen
Afdeling I: Aanbestedende dienst
Afdeling II: Voorwerp
Gemeente Veendam en Pekela - EOA Warme drankenvoorziening
Het leveren van warme drankenvoorziening voor de gemeenten Veendam en Pekela.
Gemeenten Veendam en Pekela
Het leveren van warme drankenvoorziening voor de gemeenten Veendam en Pekela.
Er is een optie voor verlenging van eenmaal 12 maanden.
Afdeling III: Juridische, economische, financiële en technische inlichtingen
UITSLUITINGSGRONDEN:
De inschrijver dient in Deel III A van het Uniform Europees Aanbestedingsdocument te verklaren dat er geen sprake is van een in de afgelopen vijf (5) jaren onherroepelijk geworden rechterlijke uitspraak jegens inschrijver, in de zin van alle in artikel 2.86 Aw 2012 beschreven gronden, op straffe van uitsluiting van deze aanbestedingsprocedure. De verplichting tot uitsluiting van de inschrijver is ook van toepassing wanneer een bij onherroepelijk vonnis veroordeelde persoon lid is van het bestuurs-, leidinggevend of toezichthoudend orgaan van inschrijver of indien hij daarin een vertegenwoordigings-, beslissings- of controlebevoegdheid heeft.
De inschrijver dient daarnaast in Deel III B van het Uniform Europees Aanbestedingsdocument te verklaren dat er geen sprake is van een onherroepelijke en bindende rechterlijke of administratieve beslissing overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar de gegadigde of de inschrijver is gevestigd of overeenkomstig nationale wettelijke bepalingen is vastgesteld dat de inschrijver niet voldoet aan zijn verplichtingen tot betaling van belastingen of sociale zekerheidspremies.
De inschrijver dient ook in Deel III C van het Uniform Europees Aanbestedingsdocument te verklaren dat geen sprake is van de situaties genoemd in artikel 2.87 Aw 2012. Op deze aanbestedingsprocedure zijn de volgende facultatieve uitsluitingsgronden van toepassing:
• Schending verplichting o.b.v. milieu-, sociaal- of arbeidsrecht (art. 2.87 lid 1 sub a Aw 2012);
• Faillissement, insolventie of gelijksoortig (art. 2.87 lid 1 sub b Aw 2012);
• Ernstige beroepsfout (art. 2.87 lid 1 sub c Aw 2012);
• Vervalsing van de mededinging (art. 2.87 lid 1 sub d Aw 2012);
• Belangenconflict (art. 2.87 lid 1 sub e Aw 2012);
• Betrokken bij de voorbereiding (art. 2.87 lid 1 sub f Aw 2012);
• Prestaties uit het verleden (art. 2.87 lid 1 sub g Aw 2012);
• Valse verklaring (art. 2.87 lid 1 sub h Aw 2012);
• Onrechtmatige beïnvloeding (art. 2.87 lid 1 sub i Aw 2012).
De inschrijver dient ook in Deel III B van het Uniform Europees Aanbestedingsdocument te verklaren dat er geen sprake is van onderstaande facultatieve uitsluitingsgrond:
• Betaling belasting of sociale premies (art. 2.87 lid 1 sub j Aw 2012).
INSCHRIJVING KAMER VAN KOOPHANDEL:
De inschrijver dient in de inschrijving een gewaarmerkt uittreksel uit het Handelsregister van de Kamer van Koophandel toe te voegen niet ouder dan zes maanden op het moment van inschrijving. Uit dit uittreksel moet de tekeningsbevoegdheid blijken voor minimaal de inschrijvingssom voor deze opdracht van degene die de inschrijving heeft getekend.
BEDRIJFSAANSPRAKELIJKHEIDSVERZEKERING
De inschrijver dient behoorlijk verzekerd te zijn voor aansprakelijkheid door middel van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Deze verzekering dekt minimaal EUR 1.250.000,= per gebeurtenis en minimaal twee gebeurtenissen/uitkeringen per kalenderjaar.
Als bewijs moet de beoogd opdrachtnemer het volgende aan de aanbestedende dienst overleggen:
- Een geldig polisblad van de toepasselijke bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering.
STABILITEIT ONDERNEMING
Ook dient inschrijver een stabiele onderneming te zijn, die haar continuïteit kan garanderen. Als bewijs moet de beoogd opdrachtnemer een (meest) recente accountantsverklaring zonder een continuïteitsparagraaf aan de aanbestedende dienst overleggen. Deze paragraaf wordt alleen opgenomen door de accountant als deze vreest voor de (economische en financiële) continuïteit van inschrijvers onderneming.
KERNCOMPETENTIES
De inschrijver dient bij inschrijving een referentie(s) op te geven om zijn bekwaamheid aan te tonen met betrekking tot de onderstaande kerncompetentie(s). De einddatum/einddata mag/mogen niet ouder zijn dan drie jaar gerekend vanaf de sluiting van de inschrijvingstermijn van deze aanbesteding. Indien daarbij gebruik wordt gemaakt van een nog niet geheel afgeronde opdracht, gelden alleen de werkelijk behaalde resultaten en opdrachtwaarde/omvang van de betreffende opdracht tot het moment van inschrijving.
Kerncompetentie 1: Inschrijver heeft naar tevredenheid van een opdrachtgever de warme drankenvoorziening verzorgd. Dit dient u aan te tonen door middel van een tevredenheidsverklaring bij inschrijving. U heeft bij die opdrachtgever tegelijkertijd de automaten geleverd, periodiek technisch onderhoud verzorgd en ingrediënten geleverd. U hoeft daar geen dagelijkse operating te hebben verzorgd. De opdrachtgrootte was minimaal 60.000 daadwerkelijk geleverde consumpties per jaar.
Kerncompetentie 2: Inschrijver heeft ervaring met het bieden van koffieautomaat-oplossingen voor verschillende gebruikersgroepen binnen één organisatie. Onder gebruikersgroepen wordt verstaan: groepen werknemers/ klanten met verschillende eisen en wensen aan de warme drankenvoorziening.
Kerncompetentie 3: Inschrijver heeft ervaring met het leveren, onderhouden en in standhouden van minimaal 8 warme drankautomaten op basis van full service methodiek waarbij de logistiek van de dienstverlening verspreid is over minimaal 3 gebouwen. Onder full service methodiek wordt verstaan het reguliere onderhoud van de automaten, het afhandelen van alle storingen en het leveren en vullen van de automaten en benodigdheden.
Als bewijs dient inschrijver de genoemde referentie(s), volgens het standaardformat (Bijlage E), toe te voegen aan de inschrijving.
KWALITEITSBORGING
De inschrijver dient voldoende kennis en kunde in huis te hebben om de opdracht efficiënt en vakkundig uit te voeren. Inschrijver moet minimaal beschikken over de volgende certificeringen:
• NEN-EN ISO 9001:2015 – Kwaliteitsmanagement.
• NEN-EN ISO 14001:2015 – Milieumanagement.
Als bewijs moet de beoogd opdrachtnemer een kopie van de gevraagde certificeringen aan de aanbestedende dienst overleggen.
SOCIAL RETURN:
Social Return binnen arbeidsmarktregio Groningen
De gemeenten Veendam en Pekela hebben als ambitie om bij alle inkopen/aanbestedingen met een opdrachtwaarde boven de EUR 200.000,- Social Return toe te passen. Maatwerk is mogelijk. Het doel van Social Return is het bevorderen van arbeidsparticipatie. Social Return kan ingevuld worden door middel van onder andere arbeidsplaatsen, leer-werkplekken en stageplekken.
Social Returnverplichting
• De verplichting vloeit voort uit een gegunde opdracht door de opdrachtgever aan de opdrachtnemer.
• De opdrachtnemer moet bij de uitvoering van de opdracht 2% van de opdrachtwaarde per jaar exclusief BTW inzetten voor Social Return.
Afdeling IV: Procedure
Afdeling VI: Aanvullende inlichtingen
NOTA VAN INLICHTINGEN:
Er is voor deze aanbesteding één vragenronde gepland. Dit betekent dat van inschrijver een proactieve en zorgvuldige houding verwacht wordt. Vragen kunnen uiterlijk tot woensdag 8 juni 2022 vóór 10:00 uur in het bijgevoegde Excelbestand (bijlage K) via de berichtenmodule van ABK worden ingediend.
COMMUNICATIE
Alle communicatie vindt uitsluitend via ABK plaats.
De aanbestedende dienst kan de opdracht definitief gunnen aan de inschrijver met de beste prijs-kwaliteitverhouding, indien binnen de termijn van 20 kalenderdagen geen procedure op de voorgeschreven wijze aanhangig is gemaakt en de eindverantwoordelijke akkoord is met definitieve gunning. Deze termijn vangt aan op de kalenderdag na verzending van de voorlopige gunningsbeslissing. Definitieve gunning kan alleen plaatsvinden aan een inschrijver die voldoet aan de gestelde eisen in deze offerteaanvraag.